Kreative Trøndelag
Strinda videregående skole > [Forside elementer] > Film er best på kino?

Film er best på kino?

Medie- og informasjonskunnskapelevene fikk en unik respons på arbeidet de presenterte i dag. Christian Heger fra Location Norge og Astrid Lien fra Boks reklamebyrå vurderte alle gruppene og kom med gode tilbakemeldinger på alt fra idé, virkemidler, målgruppe, budskap, tekst, komposisjon og tekniske valg i reklameplakatene.   

Utgangspunktet for problemstillingen er ønsket om flere besøkende til Trondheim Kino. Bortsett fra noen få toppår taper kinoer i Norge penger på billettsalg. Dette er ikke en særnorsk utvikling. Streaming fra både lovlige og ulovlige tjenester som Netflix, HBO og Popcorn Time, produksjon av stadig flere gode tv-serier samt private tv- og lydanlegg med "nesten-kinofølelse" gjør at terskelen for å gå ut blir høyere. Hvordan kan vi påvirke denne utviklingen? Elevene har jobbet kun en uke med problemstillingen. Her er noen eksempler på de ferdige reklameplakatene.

 

 


Utskriftsvennlig versjon